Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2006 19:26 - Моят живот съвсем на кратко!
Автор: val Категория: Други   
Прочетен: 13300 Коментари: 30 Гласове:
2

Последна промяна: 27.11.2006 12:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Историята на един живот

Дълги години се усещах като на кръстопът, на който не знам правилната посока. Въпроси като тези за смисъла на живота, има ли истинска любов, приятелство, доброта, съчувствие, успех, съществува ли Бог... ме преследваха денонощно. Търсенето на отговори често ме караше да се чувствам несигурна и притеснена. Обърнах се към много психологически и философски книги, но това не ми помагаше. Но не позволявах на вътрешните си борби да ме препънат. Всъщност успях да постигна немалко. Бях много амбициозна и с всички сили се стремях да бъда отлична в училище, в много извънкласни организации, в приятелствата си, във всичко. И усилията ми се увенчаваха с успех! Но все повечето ангажименти, все повечето приятели, все повечето изяви и внимание ми носеха все по-малко удовлетворение. Въпреки успехите си все още не бях уверена какво точно мисля и вярвам. Приемах нещата като евентуални истини. Гледах на хората като на конкуренти, завиждах и се ядосвах, когато някой сякаш знаеше повече от мен. Постоянно се сравнявах с другите и се опитвах да съм thebest. Въобще не бях търпелива. Смятах се за щедър човек, но сега, когато си спомням миналото, мисля, че съм била голям егоист. Едва през 2000 г. в една нова приятелка открих онова, което всъщност несъзнателно съм търсела цял живот – любов, която обича въпреки всичко. Тя ми показа искреност, любезност, откритост, честност и ми описа своя живот още щом се запознахме. Тогава разбрах, че винаги съм си мечтала тъкмо за такива приятели. Питах се откъде идва нейната любов. Когато й зададох този въпрос, тя отговори, че се дължи на връзката й с Бога. Започнахме да се сближаваме и малко по малко разбирах какво иска да каже тя, когато говори за връзка с Бога. За пръв път осъзнах, че макар да съм добър и способен човек, аз съм далеч от Бога заради егоизма си. Осъзнах също, че Исус Христос е не само Божи Син, но е и напълно Бог; че е умрял за всички мои прегрешения (минали, настоящи и бъдещи), които ме отделят от Него; и че за да преодолея пропастта между Бога и мен, трябва само да повярвам в Неговото дело. Така Бог ще прости греховете ми и вече ще черпя от Неговата любов и ще я показвам на хората. Тези факти ми дадоха да разбера, че дотогава съм знаела за Бога, но не съм осъзнавала в дейст- вителност какъв е Той и какво е направил за нас. След като мислих известно време, разбрах колко егоистично съм се държала с всички и че винаги съм била най-важната в своите очи и едва ли не съм опитвала да завъртя около себе си всичко. Реших да призная пред Бога грешните неща, за които се сещах. Той и без друго ги знаеше всичките. След като се помолих на Бога за прошка, не се случи нищо свръхестествено, но оттогава знам, че Той живее в мен. Вече знам, че Бог съществува и че ни обича. Оттогава в живота ми настъпиха значителни промени. Спрях да се надпреварвам с приятелите и колегите си. Престанах да скърцам със зъби, когато някой показва повече знания или дар слово от мен или пък е център на вниманието. И въпреки че имам много натрупан опит в сферата на комуникациите и лидерските умения, с течение на времето разбрах, че истинският лидер е слуга, който помага на другите да постигнат неговите успехи и дори да го задминат. Нервността и нетърпението ми към околните се превърнаха в желание да ги изслушвам, да ги разбирам, да им помагам. Спокойствие замени несигурността в бъдещето. Спрях да търся приемане и одобрение от хората около мен, защото знаех, че Бог ме е приел и ме е одобрил – не заради това, което съм, а заради това, което е направил Христос. Какво повече му трябва на човек от това, да бъде приет и одобрен от Царя на царете? Научих се да отвръщам не с критика, а с любов, когато ме отхвърлят. Вече не търся недостатъците у другия, а го обичам какъвто е. Всеки човек е създаден различен и неповтрим, с уникална цел в живота. Амбицията и желанието да се съревновавам с околните се пренасочиха и сега вече виждам плодовете от новите мотиви. Вече желая да постигам успехи не заради славата за себе си, а за да прославя моя Създател. Той е приготвил за мен нещо невероятно и това ми носи много радост! Вече не се чувствам като на натоварено кръстовище, където се опитвам да улуча правилната посока. Животът мисега е пълен и удовлетворяващ. Намерих каквото търсих – смисълът! Не спирай да търсиш! Валентина Иванова


Тагове:   Моят,


Гласувай:
2



Следващ постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. leah - Добре дошла!
25.11.2006 23:10
Радостни сме, че си тук :)
ива
цитирай
2. val - Аз също ...
25.11.2006 23:15
Благодаря Ива! Радвам се да видя, че любимото ми списание си има блог! Приятно ме изненадахте!
Вал
цитирай
3. mikela - Тази промяна в твоя мироглед е много ...
27.11.2006 14:19
Тази промяна в твоя мироглед е много важна и трудна...Но мислиш ли, че би могла да настъпи без да носи някакво определение-"християнство", "религия" и т.н. Някои неща са просто житейски истини и начин на възприемане на света...защо хората да не могат сами да достигат до тях чрез самонаблюдение и размисъл, а трябва някакъв авторитет и някакви норми...Промяната в мисленето ти е похвална...но трудно ли е да се вгледаме сами в себе си и да открием истинския и стойностен начин...Дори само искрено да почувстаме и повярваме в сентенцията " Отнасяй се към другите така, както искаш да се отнасят към теб"... Успех:)
цитирай
4. val - Благодаря Mikela...
27.11.2006 15:50
Здравей Mikela (или по-добре Ани?)!

Благодаря ти за въпросите ти! - всъщност искаш от мен да обоснова вярата си ... надявам се отговорът ми да не те отегчи и да продължим да си говорим. Наистина има много, което мога и с радост бих споделила с теб.

Ами знаеш ли любопитен факт, който преди доста време открих е, че голяма част от “житейските истини” са всъщност Библейски истини?! Като например: “Всяко зло за добро!” – всъщност идва от Библейският текст: “Всичко съдейства за добро на онези, които любят Господа!”. И дори тази сентенция не е моя. Тя е от думите на Господ Исус Христос от евангелието на Лука, 6 глава:

“През ония дни Исус излезе на бърдото да се помоли, и прекара цяла нощ в молитва към Бога. И като се съмна, повика учениците Си, и избра от тях дванадесет души, които и нарече апостоли: Симона, когото и нарече Петър, и брат му Андрея, Якова и Иоана, Филипа и Вартоломея. Матея и Тома, Якова Алфеев и Симона, наречен Зилот. Юда, Якововия брат, и Юда Искариотски, който стана предател. И като слезе заедно с тях, Той се спря на едно равно място; спряха се там и голямо множество от учениците Му и голяма навалица от люде от цяла Юдея и Ерусалим и от тирското и сидонското крайморие, които бяха дошли да Го чуят и да се изцелят от болестите си; тоже и измъчваните от нечисти духове се изцеляваха. И целият народ се стараеше да се допре до Него, защото сила излизаше от Него и изцеляваше всичките.
И Той подигна очи към учениците Си и каза: Блажени вие сиромаси; защото е ваше Божието царство. Блажени, които гладувате сега; защото ще се наситите. Блажени, които плачете сега, защото ще се разсмеете. Блажени сте, когато ви намразят човеците, и когато ви отлъчват от себе си и ви похулят и отхвърлят името ви като лошо, поради Човешкия Син; възрадвайте се в оня ден и заиграйте, защото, ето, голяма е наградата ви на небесата; понеже бащите им така правеха на пророците. Но горко на вас богатите; защото сте приели вече утехата си. Горко на вас, които сега сте наситени; защото скоро ще изгладнеете. Горко на вас, които сега се смеете; защото ще жалеете и ще плачете. Горко на вас, когато всички човеци ви захвалят; защото бащите им така правеха на лъжепророците.
Но на вас, които слушате, казвам: Обичайте неприятелите си, правете добро на тия, които ви мразят, благославяйте тия, които ви кълнат, молете се за тия, които ви правят пакост. На този, който те плесне по едната буза, обърни и другата; и на този, който ти вземе горната дреха, не отказвай и ризата си. Дай на всеки, който ти поиска; и не изисквай нещата си от този, който ги отнема. И както желаете да правят човеците на вас, така и вие правете на тях. Понеже ако обичате само ония, които обичат вас, каква благодарност ви се пада? защото и грешниците обичат ония, които тях обичат. И ако правите добро само на ония, които на вас правят добро, каква благодарност ви се пада? защото и грешниците правят същото.
И ако заемате само на тия, от които се надявате да вземете, каква благодарност ви се пада? защото и грешни на грешни заемат, за да вземат назад равното. Но вие обичайте неприятелите си, правете добро, и заемайте, без да очаквате да приемете назад; и наградата ви ще бъде голяма, и ще бъдете чада на Всевишния; защото Той е благ към неблагодарните и злите. Бъдете [прочее], милосърдни, както и Отец ваш е милосърден. Не съдете, и няма да бъдете съдени; не осъждайте, и няма да бъдете осъждани; прощавайте, и ще бъдете простени; давайте, и ще ви се дава; добра мярка, натъпкана, стърсена, препълнена ще ви дават в пазухата; защото с каквато мярка мерите, с такава ще ви се отмерва.
Рече им една притча: Може ли слепец слепеца да води? Не ще ли паднат и двамата в яма? Ученикът не е по-горен от учителя си; а всеки ученик, когато се усъвършенствува ще бъде като учителя си. И защо гледаш съчицата в окото на брата си, а не забелязваш гредата в твоето око? Или как можеш да речеш на брата си: Брате, остави ме да извадя съчицата, която е в окото ти, когато ти сам не виждаш гредата, която е в твоето око? Лицемерецо! първо извади гредата от своето око, и тогава ще видиш ясно, за да извадиш съчицата, която е в братовото ти око. Защото няма добро дърво, което дава лош плод, нито пък лошо дърво, което дава добър плод. Понеже всяко дърво от своя плод се познава; защото не берат смокини от тръни, нито късат грозде от къпина. Добрият човек от доброто съкровище на сърцето си изнася доброто; а злият човек от злото си съкровище изнася злото; защото от онова, което препълва сърцето му, говорят неговите уста.
И защо Ме зовете, Господи, Господи! и не вършите това, което казвам? Всеки, който дохожда при Мене, и слуша Моите думи, и ги изпълнява, ще ви покажа на кого прилича. Прилича на човек, който като построи къща, изкопа и задълбочи, и положи основа на канара; и когато стана наводнение, реката се устреми върху оная къща, но не можа да я поклати, защото беше здраво построена. А който слуша и не изпълнява, прилича на човек, който е построил къща на земята, без основа; върху която се устреми реката, и на часа рухна; и срутването на оная къща беше голямо.”

А това с вглеждането го правех преди и реално само се заблуждавах, че знам Истината и съм нещо повече от другите около мен. Истината е, че ние искаме или не искаме живеем според правила и чрез вяра. Въпросът е в какво точно вярваме? Дали обектът на вярата ни е достатъчно надежден? Дали при необходимост ще издържи?
Ти на какво се надяваш? Как знаеш кое е правилно и кое не е? Мислиш ли, че просто положителното мислене ще те спаси? До къде ще те доведе? Ще ти помогне ли да обичаш истински хората и да живееш вечно? От къде черпиш сила да обичаш хората, въпреки недостатъците им?
Това са неща, които Христос ни обещава ... И аз вече съм изпитала и всеки ден продължавам да изпитвам Неговата вярност, защото вярата се изпитва всеки ден. Трудно е да повярваш, че си грешен или може би е по-трудно да си го признаем!
Истината е, че вярата ми в Господ Исус промени тотално живота ми и го направи 100% пълноценен и смислен! Вече знам кое е ценно, не защото аз мисля така, а защото наистина животът на планетата Земя е много кратък. Ние сме като цветът на тревата, който днес го има, а утре го няма. Изсъхва и отива в пещта за изгаряне! Това е животът ни – кратък, посредствен понякога.
Всичко зависи от нас – какво ще изберем! Ти какво си избираш – смислен и пълноценен живот, вечен живот с Бога или противоречив и безцелен живот? Искаш ли да познаваш Създателят си?
цитирай
5. mikela - Здравей…Не зная дали ще мога да ти ...
27.11.2006 18:53
Здравей…Не зная дали ще мога да ти отговоря ясно и точно, понеже въпросите ти са сложни и комплексни, но ще опитам...
„Ами знаеш ли любопитен факт, който преди доста време открих е, че голяма част от “житейските истини” са всъщност Библейски истини?!”
Да, така е…но и знаеш ли, че почти всички идеи, ценности на различните религии и философии се препокриват. Истината е само една…
„ Как знаеш кое е правилно и кое не е?”- както казах истините горе-долу се препокриват и са всеизвестни. Донякъде съм запозната и с християнството, чела съм и различни книги на духовна тематика, както и за други религии. Колкото и банално да звучи животът сам учи и ни показва, кое е „правилно” или „не” . Въпросът, според мен, най-вече зависи от самия човек- неговото желание и воля за вътрешна промяна. Ако това е налице- дори човек да не се впуска дълбоко в религията, ще се окаже пак на верния път. Ако се чувствам добре и комфортно вътрешно- значи всичко е наред…не искам да прозвучи грозно или егоистично…Аз се чувствам вътрешно добре и силна, когато каквото и да се случи, не губя спокойствие на духа, не се ядосвам за дребни работи, не се вторачвам в недостатъците на другите хора и най-вече да осъзнаваш отговорността на твоите действия и постъпки спрямо другите. Например понякога се усещам как под влиянието на компания и познати почвам и аз да одумвам другите, просто ей-така. Тогава ми е толкова неприятно, даже някой път се усещам натоварена психически от такива празни отрицателни приказки и критики. Кой човек се чувства добре като завижда, ревнува, мрази, когато е черноглед…Никой…Аз обичам да се чувствам добре…Живей и остави и другите да живеят.
„Мислиш ли, че просто положителното мислене ще те спаси? До къде ще те доведе? Ще ти помогне ли да обичаш истински хората и да живееш вечно? „От къде черпиш сила да обичаш хората, въпреки недостатъците им?”.
Положителното мислене много важно за вътрешния комфорт на човека…
Кои хора да обичам истински…наскоро прочетох една интересна мисъл – „лесно е да обичаш цялото човечество, трудно е – най- близките си хора”…Ако говориш за най- близките хора- аз ги обичам…а да обичаш някого, означава да го приемаш с недостатъците му и да му прощаваш.
цитирай
6. val - ами ...
28.11.2006 14:40
Здравей Mikela!

Това, което пишеш до някъде е така, но не съвсем. Да – Истината е ЕДНА! Но ... това, че всички релииги се препокриват не е така. И това, че всички пътища водят до едно и също място – също не е така. Единствено Исус Христос говори за това, че Той Е БОГ. Единствено Той от всички представители на религиите твърди, че “Аз съм пътЯТ, истинаТА и животЪТ. Никой не дохожда (идва) при Отца, освен чрез (през) Мене!”

Единствено Богът на Библията не иска от нас да правим това или онова, за да стигнем до Него и да спечелим Неговата любов, признание, внимание. Защото ТОЙ обича, така както казваш ти, че обичаш хората въпреки всичките им грешки и слабости.
Защото в Библията се казва, че Бог ни обикна въпреки греховете ни и понеже няма спасение от тях по друг начин (защото резултатът от греха е смърт или духовно завинаги си оставаме отделени от Бога, тоест в ада! – това всъщност е ада, липсата на Божието присъствие. Там ще отидат всички ония, които приживе на земята не са Го потърсили и не са признали, че са грешни и че имат нужда от Него в живота си.) Той слезе на земята в образът на човек – ИСУС ХРИСТОС – и понесе това наказание вместо нас. И така Христос се явява единственият път към Истинският Бог, защото няма друга жертва или друг път, по който може да се стигне до Бога.
Апостол Павел в посланието си към галатяните казва: «Ние, които сме по природа юдеи, а не грешници от езичниците, като знаем все пак, че човек не се оправдава чрез дела по закона, а само чрез вяра в Исуса Христа, - и ние повярвахме в Христа Исуса, за да се оправдаем чрез вяра в Христа, а не чрез дела по закона; защото чрез дела по закона няма да се оправдае никоя твар.»

А какво мислиш, че ще стане с душата ти след като умреш? Къде ще отиде тя? Тя вечна ли е?
цитирай
7. val - една мисъл, която бих искала да споделя:
28.11.2006 14:41
Не помня кой я казваше и дано я цитирам правилно ...

«Ако ти не вярваш в Христос, и християнството е лъжа – нищо не губиш.
Ако аз вярвам в Христос, и християнството е лъжа – нищо не губя.
Ако ти не вярваш в Христос, и християнството е Истина – губиш всичко. А ако аз вярвам в Христос и християнството е Истина – печеля всичко!»
цитирай
8. mikela - "А какво мислиш, че ще стане с ...
28.11.2006 15:19
"А какво мислиш, че ще стане с душата ти след като умреш? Къде ще отиде тя? Тя вечна ли е?" - рационално и обективно погледнато, не мисля, че това, което се случва с душата на човек след смъртта му, зависи от неговата вяра. Истината и фактите е само една- и ние не можем да я знаем със сигурност...Но все пак относно съдбата на душата - вярвам в еволюцията на душата и преражданията...
цитирай
9. val - Защо пък да не знаем Истината със сигурност?
28.11.2006 15:32
Защо си мислиш, че не можем да знаем истината със сигурност? Може би има критерии, по които да се провери ... например чудеса, които Бог прави всеки ден ... а и много примери мога да дам от живота си...

Между другото преди и аз вярвах в прераждането ... и това е естествено, защото на човек му се иска да не умира. И Бог ни е създал така - душата ни е вечна. Въпросът е в това, че сега избираме за вечността какво да стане с душата ни - Христос ни дава два варианта, а не както всички останали ... прави това и това.

Не се ли умори да правиш неща? Не ти ли омръзна? Това, което Христос предлага, не ти го предлага никоя друга религия. Имаш смисъл в живота ... о Благодаря на Бог, за това, че ми откри и изяви истината за моята цел в живота! Навремето все това питах ... за смисъла на живота ми...

А ако прераждането съществува - реално няма смисъл...май?
цитирай
10. mikela - Говоря, че никой не знае истината- ...
28.11.2006 18:40
Говоря, че никой не знае истината- какво се случва с душата след смъртта...можем само да вярваме или да се надяваме на една или друга (религиозна) теория... Аз вярвам в прераждането, не защото не искам да умра, а защото мисля, че смисълът на живота е да се усъвършенстваме и да се развиваме, а че чрез прераждането се продължава този цикъл и процес...
цитирай
11. val - "Ще познаете истината и истината ще ви направи свободни"!
29.11.2006 10:27
"Тогава Исус каза на повярвалите в Него юдеи: Ако пребъдвате в Моето учение, наистина сте Мои ученици; и ще познаете истината и истината ще ви направи свободни. Отговориха Му: Ние сме Авраамово потомство и никога никому не сме били слуги; как казваш Ти: Ще станете свободни.

Исус им отговори: Истина, истина ви казвам, всеки, който върши грях, слуга е на греха.

А слугата не остава вечно в дома; синът остава вечно. Прочее, ако Синът ви освободи, ще бъдете наистина свободни. Зная, че сте Авраамово потомство; но пак искате да Ме убиете, защото за Моето учение няма място във вас. Аз говоря това, което съм видял у Моя Отец; също и вие вършите това, което сте чули от вашия баща.

Те в отговор Му казаха: Наш баща е Авраам. Исус им каза: Ако бяхте Авраамови чада, Авраамовите дела щяхте да вършите. А сега искате да убиете Мене, Човека, Който ви казах истината, която чух от Бога. Това Авраам не е сторил.

Вие вършите делата на баща си. Те му рекоха: Ние не сме родени от блудство; един Отец имаме, Бога.

Исус им рече: Ако беше Бог вашият Отец, то вие щяхте да Ме любите, защото Аз от Бога съм излязъл и дошъл; понеже Аз не съм дошъл от Себе Си, но Той Ме прати.

Защо не разбирате Моето говорене? Защото не можете да слушате Моето учение.

Вие сте от баща дявола, и желаете да вършите похотите на баща си. Той беше открай човекоубиец, и не устоя в истината; защото в него няма истина. Когато изговаря лъжа, от своите си говори, защото е лъжец, и на лъжата баща.

А понеже Аз говоря истината, вие не Ме вярвате. Кой от вас Ме обвинява в грях? Но ако говоря истина, защо не Ме вярвате? Който е от Бога, той слуша Божиите думи; вие затова не слушате, защото не сте от Бога.

Юдеите в отговор Му рекоха: Не казваме ли ние право, че си самарянин и имаш бяс?

Исус отговори: Нямам бяс; но Аз почитам Отца Си, а вие Ме позорите. Но Аз не търся слава за Себе Си; има Един, Който търси и съди."

А Кой според теб е Исус Христос? Защото няма друг, който да раздели историята на 2 части - преди и след НЕГО! Какво ще кажеш за Неговото твърдение, че Той е Пътят, истината и живота; че той е БОГ?

Иначе ми се струва, че въпреки че не искаш да се намесват религии ти самата си религиозна? И как точно при преражданията се получават все повече и повече души? От къде идват тези все повече и повече животи? А как е създаден светът тогава? ....

Твоята религия ми е неистинна, защото е твърде сложна и необяснима! А Христос наистина дойде, за да ни освободи от тези заблуди и лъжи на сатана!

п.п. Имаш ли Библия? Чела ли си някога нещо от нея? Мога да ти препоръчам да си прочетеш 2 книги от Старият Завет - "Еклесиаст или проповедникът" и "Йов" - мисля, че ще са ти интересни.

Вал

цитирай
12. candysays - Добре дошла и от мен тук! :)))
29.11.2006 10:45
Съвсем бегло прегледах блога ти, и определено ми допадна...виждам сходни неща ...и сходна вяра :)
Но, за съжаление, сега нямам време да ги изчета внимателно постингите и ковентарите (на работа съм), така че- друг път ще го направя вероятно, и тогава ще дам и аз някой смислен коментар тук ;))

Така че- ще се "върна" в блога ти отново! И ще те посещавам, ако се задържиш наоколо :)

Поздрави и до скоро! :)
цитирай
13. val - Добре заварила!
29.11.2006 10:47
Това е хубаво ... радвам се ... Добре си дошла и ти!

Ще се радвам също да разгледам твоя! Явно ще има за какво да си говорим (пишем) :)
цитирай
14. val - "Разсъжденията на мъдрите са суетни"....
29.11.2006 12:14
“Според дадената ми Божия благодат, като изкусен строител аз положих основа; а друг гради на нея. Но всеки нека внимава как гради на нея. Защото никой не може да положи друга основа, освен положената, която е Исус Христос. И ако някой гради на основата злато, сребро, скъпоценни камъни, дърва, сено, слама, всекиму работата ще стане явна каква е; защото Господният ден ще я изяви, понеже тя чрез огън се открива; и самият огън ще изпита работата на всекиго каква е. Тоя, комуто работата, която е градил, устои, ще получи награда. А тоя, комуто работата изгори, ще претърпи загуба; а сам той ще се избави, но тъй като през огън.
Не знаете ли, че сте храм на Бога, и че Божият Дух живее във вас? Ако някой развали Божия храм, него Бог ще развали; защото Божият храм е свет, който храм сте вие.
Никой да не се лъже. Ако някой между вас мисли, че е мъдър според тоя век, нека стане глупав за да бъде мъдър. Защото мъдростта на тоя свят е глупост пред Бога, понеже е писано: "Улавя мъдрите в лукавството им"; и пак: "Господ знае, че разсъжденията на мъдрите са суетни".”
цитирай
15. candysays - Аз бих цитирала следното:
29.11.2006 12:30
"Блажени чистите по сърце, защото те ще видят Бога"
(това е любимото ми "блаженство" от всичките...)

Аз вярвам в ТОВА. Кое е глупост и кое е мъдрост няма толкова значение за мен. За мен най-важна е ЧИСТОТАТА... Сърдечната чистота...

И за щастие, имам "привилегията" да пригежавам такава вече, струва ми се...
цитирай
16. val - За чистотата ..
29.11.2006 13:03
Да, вярно е това и съм съгласна с теб! Наистина само чистите по сърце ще видят Бог. Ние сме призовани да вършим Неговата воля и да свидетлстваме за Христос с всичко, което казваме или правим! За да не става така, че хората като гледат какви християни сме да похулят Бог.

Но истината е, че мъдростта ни всъщност е глупост - Божията мъдрост е над всичко, тя е висока - не можем да я достигнем (или поне не в пълнотата й). Всъщност Бог ни прави да растем в познание за Него, защото "един сее, друг полива, но Бог е, който ни прави да растем"! Това е, което мен много ме радва.
цитирай
17. candysays - Съгласна съм с теб в общи линии:)
29.11.2006 13:08
Но нека спрем дотук, за да остане и за друг път какво да си говорим ;)
цитирай
18. mikela - Здравей, Вал. Първо искам да се у...
29.11.2006 17:34
Здравей, Вал. Първо искам да се уточня, че това, което ме накара да оставя коментар относно пстинга ти е наистина похвалния и големия скок, който си претърпяла в духовното си развитие и мироглед. Но ми стана и интересно защо човек не може да намери баланса и средата, защо не си извлякла само основните поуки и идеи от християнството и сама да откриеш твоята истина, а си станала толкова силно вярваща и пoследователка на християнството. Изглежда това е твоят начин, но пак искам да подчертая, че според мен човек трябва да търси баланса и сам да изстрадва всяка своя истина.
Зная, че да убеждаваш или да разубеждаваш някого в дадена религия е най- голямото вмешателство в душата на човека. Така че, не ми е това целта, нито желанието. Пак повтарям изглежда това е твоят начин и трябва да минеш през това. Надявам се, да не останеш разочарована някой ден…
„А Кой според теб е Исус Христос? Защото няма друг, който да раздели историята на 2 части - преди и след НЕГО! „
Има си политически и исторически обяснения и факти, както и история на религията и християнството. Безсмислено е да се впускаме в подробности, ако искаш винаги можеш да намериш информация. Зная, че много текстове в Библията, са се променяли, добавяли и т.н. по чисто политически и субективни причини. Бог може да съществува, но не забравяй, че Библията е писана от хора, а хората не могат да бъдат безгрешни.
"Иначе ми се струва, че въпреки че не искаш да се намесват религии ти самата си религиозна? "
Никъде не съм твърдяла, че не съм религиозна или не съм вярваща. Аз нямам нищо против религиите и не съм против тях. Даже напротив, от тях може да научиш много неща. Против съм религията като институцията, както и това човек да не може да намери баланса. С безрезервното отдаване на една религия, човек пропуска шанса да опознае другите религии и учения. Може някоя друга религия да стои по-близо до дадения човек, може да намераш неща близко до теб, от различни религии. Просто ти давам пример- Ако твоята позната, ти беше казала, че е будистка, сега и ти щеше да бъдеш будистка….Къде е твоят личен избор…а за да имаш избор трябва да познаваш различните възможности….
"И как точно при преражданията се получават все повече и повече души? От къде идват тези все повече и повече животи? А как е създаден светът тогава? .... "
Вселената е безкрайна, светът е неразгадаем, защо тогава трябва да има определени квоти души…Знаеш ли, че Вселената безкрайно се разширява с всеки изминал ден (това е факт).
Аз вярвам в някаква Сила, ако искаш го наречи Бог, ако искаш нещо друго, за мен няма значение…
'А Христос наистина дойде, за да ни освободи от тези заблуди и лъжи на сатана!'
Надявам се, че не ме наричаш мене сатана или това, в което аз вярвам.
С най- добри чувства, Микела
цитирай
19. val - Извинявай Микела! ...
29.11.2006 22:36
Извинявай Микела!

Наистина ни най-малко не съм искала да те обидя - още по-малко да те нарека "сатана" - това е недопустимо! Просто в Библията това е името на падналият ангел, който се нарича още и дявол. Точно него исках да назова, а не по някакъв начин да прехвърлям това на теб.

А по отношение на вярата ти - ами също не искам да те обидя. Извини ме за въпросите, но не ми е ясно как може да вярваш в тези неща.

А по отношение на моята приятелка - ами може би от части си права и ...не съвсем. Това беше Божията воля - аз още от съвсем малка търсех Бог и се молех ... и Му задавах въпроси, провокирах Го да ми покаже дали съществува. Питах Го, ако съществува защо моят живот е такъв - неудовлетворен, самотен, изпълнен с лицемерна любов и фалшиви приятелства .... и така. Дойде денят, в който Бог ме срещна с човек, който да ми отговори на всички въпроси и да ми покаже къде аз да търся сама останалите отговори. Тя просто ме научи да следвам Христос, за което съм й изключително благодарна!

А по отношение на Библията ... ами това с добавянето на текстове ... малко е пресилено, защото Святият Дух (третото лице на Бога е АВТОРЪТ на Библията; затова и тя се нарича Божие Слово, защото е вдъхновена или вдъхната от Бог на хора, които просто са я написали).

Иначе мога да разказвам много от моите истински и необикновени духовни преживявания с Бог ... и Святия Дух, но не знам до колко ще ти е интересно.

С най-добри чувства и от мен!
Вал
цитирай
20. mikela - Не, не съм се обидила...
29.11.2006 23:08
...аз предположих, че може би е станало някаква двусмислица или неточност, но просто реших все пак да попитам...
Ще продължа да влизам в блог-а ти, ще ми бъде интересно...
Радвам се за нашата дискусия... :)
Приятна вечер и успех:)
цитирай
21. val - Радвам се....
30.11.2006 07:37
Благодаря Микела!

Радвам се, че всичко е наред ... до колкото е възможнно при интернет комуникацията. Установявам недостатъците й, когато си говоря с много близки приятели, които познавам изключително добре. За съжаление този канал за комуникация малко куца, но ...

Надявам се да се разбираме без грешки!
Приятен и успешен (вече е ден ... :) ) ден!
Вал
цитирай
22. inthelight - Историята ти е много близка до моята:)))
01.02.2007 19:25
Вал, горният диалог е много интересен.:)
По коментара за Библията мога да добавя, че има исторически и археологически данни за всяка от книгите, които са в нея. И са много хората, които знаят гръцки и четат оригинала на Новия Завет. А има и такива, които изследват оригинала на Стария Завет, който е писан на арамейски/староеврейски/. А в древни времена преписите на книгите, които са в Библията, са се правили при изключително строга проверка от хора, които се боят от Бог. Понеже се е пишело слято / без интервали между думите/, са брояли буква по буква и оригинала, и преписа. Това е отнемало целия съзнателен живот на хора, посветили се на това. Тези Божии слуги добре са знаели сериозността на задачата, която са изпълнявали. И това е само малка част от истината за съхранението на билейските текстове.
............................................................
За сега чао!
цитирай
23. val - Иве, радвам се, че ...
01.02.2007 19:33
прочете и това. Наистин, аз не знам много от подробностите по ръкописите, но вярвам на 100%, че всичко е така както е написано. Не само защото ми се казва, а защото Святият Дух, Божият Дух ме уверява в това. Той ме упътва във всяка истина!

А за всякакви други въпроси ... бих си поговорила с всеки желаещ!
:)
цитирай
24. анонимен - VSEKI 4OVEK TRQBVA DA MOJE.....
19.06.2007 10:25
.....DA SE NAU4I DA VQRVA,ZA6OTO TOVA E EDNO OT NAI-NEOBHODIMITE NE6A V JIVOTA.DORI BIH KAZALA 4E NQMA PO HUBAVO NE6O I PO NEOBHODIMO NE6O OT VQRATA V BOGA.TOI NI E SAZDAL I NIE TRQBVA DA BADEM TAKIVA KAKVITO TOI POJELAE I DA NE SE OPITVAME DA PROMENQME NE6O KOETO NE MOJEM.
4OVEK E TAKAV,KAKAVTO GOSPOD ISKA,A NE TAKAV KAKAVTO TOI ISKA.
VQRVAI ZA DA BADE6 OBI4AN.
DORI DA NQMA6 4OVEK DO SEBE SI,VQRVA6 LI NIKOGA NQMA DA SI SAMA.
BRAVO NA TEB KAKO VALQ!VINAGI SAM KAZVALA 4E TI SI UNIKALNA,DOBRA DU6A. KOQTO MNOGO HORA BIHA ISKALI DA IMAT DO SEBE SI KATO 4OVEK I KATO PRIQTEL.
RADVAM SE 4E AZ SAM EDNA OT TEZI HORA.MOGA SAMO DA TE POZDRAVQ ZA TAZI PROMQNA KOQTO SI POSTIGNALA,ZA6OTO SEKI KOITO ZAVIJDA NE STIGA DALE4.A TI POSTIGNA MNOGO-I 6E POSTIGNE6 O6E MNOGO!DU6ATA KOQTO PRITEJAVA6 E BISTRA,4ISTA I VSEKI KOITO SE POTOPI V NEQ MOJE DA SE OGLEDA V NEQ.TO TOVA E VQRATA V BOGA!DA MOJE6 DA PROSTI6 NA SEKI,DA POMOGNE6 NA SEKI I DA SI POMOGNE6 NA SAMATA SEBE SI!

PAK POVTARQM-TI SI UNIKAlNA PO DU6A!

OBI4AM TE!PRODALJAVAI DA NI RADVA6 KAKTO DO SEGA!
цитирай
25. darkanion - няма да чета коментари,
20.07.2007 01:03
щото са много.. Просто искам да кажа, че се рдвам че :) те има. И знам, че има и други като теб. Радвам ти се най-сърдечно.. :)
Желая ти всичко най-хубаво...
цитирай
26. val - Благодаря, darkanion!
21.07.2007 09:48
Добре дошъл в блога!
Да, коментарите са дълги ... няма нужда да ги четеш ...

Аз също се радвам за това, че ме посети и че имам възможността да разглеждам твоя блог!
До скоро!
Поздрави!
цитирай
27. анонимен - въпрос
20.08.2007 21:06
Каква вяра изповядваш Val ?
цитирай
28. анонимен - въпрос
20.08.2007 21:07
Каква вяра изповядваш Val ?
цитирай
29. анонимен - явно е, че изповядва християнство, ...
16.03.2008 17:44
явно е, че изповядва християнство, извинете ме за намесата :)
Един от горекоментиралите казва, че трябва да се "научим да вярваме" ...възможно ли е това...аз вече втора година, може би се боря с вътрешните си противоречия...и да се "науча" да вярвам...ми изглежда най-простото решение на света. Защото за ученето има метод...а за това да се доближа до Бог аз не откривам. Не откривам и сили в себе си да спра да греша, нито да се покая истински. Чувствам се като свой собствен затворник...
цитирай
30. val - За вярата ми ...
18.03.2008 20:04
Ами за онези, които не са разбрали :) (шегичка) аз вярвам в Триединни Бог - Отец, Син - Исус Христос, който умря за нашите грехове, за да ни помири с Отца и Святият Божи Дух.

Въпроси други?
Добре дошли анонимни!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: val
Категория: Други
Прочетен: 533371
Постинги: 88
Коментари: 429
Гласове: 2536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031